Naptár

Tanév rendje

Csilingelő

Osztálykirándulás

Osztálykiránduláson Kassán voltunk. Reggel 6-ra mentünk a vasútállomásra. Kicsit fáradtan ugyan, de nagyon izgatottan vártuk, hogy felszállhassunk és elinduljon a vonat. A szülőktől könnyes szemmel vettünk búcsút.

Az út több mint 3 és fél órás volt, de nagyon élveztük. Jól elbeszélgettünk meg hülyéskedtünk. Amikor megérkeztünk, mindenki izgatottan vette elő a telefonját fényképezés céljából. 20 perc séta után beértünk Kassa belvárosába. Ott körülnéztünk, vásároltunk és felfedeztük a terepet. Utána elmentünk egy magyar tannyelvű iskolába. Vittünk magyar csokit és könyveket ajándékba.

Ott körülnéztünk és beszélgettünk a gyerekekkel, hogy hogy megy ott az élet. Ezután elfoglaltuk a szállást. Kis veszekedés árán, de végül megvolt, hogy ki kivel alszik. 3 órára jött egy idegenvezető, és megmutatta nekünk Rákóczi sírját meg a szent Erzsébet templomot. Utána elmentünk vacsorázni egy étterembe, Dóriék támogatásával. Ezúton is nagyon köszönjük szépen! Majd elmentünk sétálni és megnéztük a kivilágított templomot. Mikor visszaértünk a szállásra, mindenki lefürdött és az estét közös játékkal töltöttük. Azután mindenki elment aludni.

Másnap reggel péksüteményt vásároltunk egy közeli boltban, és utána közösen megreggeliztünk. Összepakoltunk és leraktuk a csomagjainkat az egyik szobába. 10-re vártak a szociális testvérek. Ott beszéltünk Salkaházi Sáráról, majd meghívtak minket sütizni. A látogatás után elmentünk a Rodostói Házhoz. Ott nagyon érdekes dolgokat tudtunk meg, például azt, hogy ez a ház csak másolata az eredetinek, viszont az eredeti ebédlő van benne. Van olyan bútor, melyet maga Rákóczi készített. Elmentünk ebédelni, majd utána fagyizni.

A következő program az volt, hogy meglátogattuk a Magyar Konzulátust. Ott megismertük, hogy mi a feladata a konzulátusnak, és mi kell ahhoz, hogy valaki konzul legyen. Megtudtuk azt is, hogy ha külföldön vagyunk, de belépünk a Magyar Konzulátusra, akkor Magyarország területén vagyunk. Ezután visszamentünk a szállásra, hogy felvegyük a csomagokat. Kimentünk a vasútállomásra és felszálltunk a vonatra.

A vonat 18:02-kor indult. Az út alatt is nagyon jól éreztük magunkat. A hosszú utat kibírtuk ugyan, de amikor megérkeztünk haza, már nagyon fáradtak voltunk. Mindenki a boldogságtól ragyogó arccal és csillogó szemmel köszöntötte a szüleit. Az osztálykirándulás nagyon jó volt. Mindenki nagyon jól érezte magát és ez a lényeg!

A Határtalanul programról bővebben >>>

Angliai kirándulás

Az iskolánk 2015. áprilisában lehetőséget kapott egy egyhetes kirándulásra Angliába három másik iskolával együtt.

A Zuglói vasútállomásról indult a buszunk. Budapestről indulva átmentünk Ausztriába, ahol megálltunk egy kisvároskában a Ensz folyó partján. Innen továbbindulva Németországon és Belgiumon át Franciaországban volt az utolsó megálló a kontinensen, ahol megtekinthettük a La manche csatorna innenső oldalát. A csalagúton át Angliába értünk, ahol Doverből tekintettünk át az öreg kontinensre.

Innen elmentünk a Charles Dickens múzeumba, ahol a 18. századi angliai emberek életével ismerkedtünk meg. A legjobb dolog az volt, hogy az ottani idegenvezető egy szellem volt. Igazából csak igen jó szemfényvesztő trükköt láttunk, de azért vicces volt. A múzeum után a szállásra mentünk egy lakókocsi parkba. Nagyon érdekes volt egy lakókocsiban aludni, de a gimis fiúk sokáig fent voltak.

Másnap Cambrige-be mentünk, ahol láttunk végzős egyetemistákat, megtekinthettük az ottani nagy templomot, sőt, én még a sóhajok hídjának másolatát és a Matematikus hidat is volt szerencsém megtekinteni egy csónakból, aminek az evezőse egy igen vicces gimnazista volt. Azzal viccelődött, hogy azt tettette, mintha bevágta volna a fejét egy hídba, fogta a fejét és fájdalmat színlelt, aztán felnézett és elnevette magát, hogy „I just kidding!” azaz „Én csak vicceltem!” . A nagytemplom nagyon szép volt, és amikor hátul kiértem, egy fickó egy ollóval vágta a gyepet. Következő nap már London Oxford street-jénvásárolhattak a diákok és tanárok. Két indiai táncolni szeretett volna két kísérő tanárral, de sikerült csendben elintézniük és eltűnni az üzletből.

3 napot töltöttünk a fővárosban. Megtekintettük a híres épületeket, a Tower brige-t, a St. Paul katedrálist, a London eye-t. Páran a Madame Tussauds-ba is megcsodálhattukhíres sztárok, sportolok, filmszeplők, történelmi személyek és lefejezett emberek viasz öntvényét. A panoptikumban volt egy rész, ahol egy elmegyógyintézetbensétálhatott az ember.A két kolpingos kísérő tanáromat követve, akik igen csak megrémültek a helytől, egy kis vasútra felszállva végignéztem London történetét. Voltunk még a St. James parkban, ahol kacsák,libák, és galambok tömege várt ránk. A Tráfálgár téren, a National Galleriben, a British Museum és egyéb helyeken is jártunk. Általában egy lappal a kezemben néztem végig, mivel mindig kaptunk egy kis feladatlapot. Azótase tudom, hogy nézhetett ki Lady Jane Gray.

Végül is elmentünk az utolsó nap a Shakespeare Globe-ba is, láthattuk hogyan díszítik a színpadot. Ellátogattunk a hajózási múzeumba is, de ott csak 5 percet, mert aznap korábban zárt. Elmentünk Greenwichbe, ahol megnéztünk mértékegységeket, kívülről a csillagvizsgálót is. Onnan igen széppanorámanyílt Londonra is. A fővárosban meglátogattuk a lovasőrség laktanyáját, láthattunk egy őrségváltást és egy eltévedt hupikék törpikét is. A Buckingham palotánál is megnéztük az őrségváltást, és egy rendőr, a bizonyos Bobby néni irányította a forgalmat.

Végülis egy csoport kép után újra felszálltunk a buszra és Budapestre egy nap múlvavissza is érkeztünk. Sok élményben lehetett részünk és én emellett sok szuvenírt is beszereztem. – Wallfisch Áron

Zánkai kalandjaink

Iskolánk hetedik és nyolcadik osztályos diákjai az Erzsébet program – Őszi kirándulások pályázat keretében három napos táborozáson vehetett részt a zánkai Új Nemzedék Központban. A két osztály nem először vett rész Erzsébet programos kiránduláson, tavaly ősszel Mátrafüreden táboroztak.

Nagy izgalommal vártuk október 3-át, amikor is a hosszú vonatút után végre megérkeztünk és elfoglalhattuk a szálláshelyünket. Sok izgalmas és kalandos élményben lehetett részünk. Megmásztuk a Badacsonyi hegyet, ahonnét a csodálatos Balatoni panorámában gyönyörködhettünk. Próbára tettük bátorságunkat a zánkai Kalandparkban, métáztunk Tamás bácsi vezetésével és szinte bizonyos, hogy mindenki emlékezni fog a street dance bemutatóra, ahol frenetikus táncosoknak bizonyultunk. A felejthetetlen kirándulás élményeivel gazdagon tértünk haza és reméljük jövőre is lesz alkalmunk részt venni Erzsébet táborozáson.